Follower

Jom KLIK2

Mar 9, 2015

Rezeki dr Allah SWT adalah rahsia. Jgn ragu2.

Day : Saturday.
Date : 7 Mac 2015

++++++++
++++++++

Hari ke 7 dpt dhuha 8rakaat...tahajud selang seli sbb xterjg...

Hari ni sy sedih sgt...br takbir dhuha rakaat pertama saya dh sedih...nagis sedu sedan...sbb...kenangkn kipas siling rosak..dan mesin basuh pun rosak..ntah apa2 kan..tgh solat leh fikir benda mcm tu...

Ms doa utk dhuha sesi 1 tu...saya nagis puas2...ya allah...saya ada budget 500 ja utk beli kedua2 brg tu. Nagis...nagis...campur segala doa yg lain2 la.

Ptg td...naik kenari...misi nk cari kipas siling n mesin basuh...

Tanya kedai pertama...mahainya...mesin basuh manual pun rm 700.

Ge kedai 2...pun sama.

Kedai ke 3, dpt kipas kdk & mentol 2biji rm 130

Yg ke4 ni, saya ckp dlm hati.  kedai last aku pegi. Aku nk mesin basuh manual shj. Xlebih rm 350.

Sampai kedai ke4 ni, suami sy msk tanya harga & sy ge beli jajan utk ank2. Pastu suami sy dtg dekat sy n ckp, cina tu bg harga plg murah rm 400. Sy ckp...ish..xboleh...kita mampu rm350 & rm50 kita boleh buat blanja lain. Saya pe kedai ke4 tu.

Saya  : Berapa boleh bg?
Tokei : rm 380
Saya : rm 350
Tokei : rm 375
Suami saya : xpa lah...kami xcukup wang...
Suami sy pun nk blah..tp sy masih dlm kedai lg.

Tiba-tiba.
Tokei : ok lah...rm 350.

Allah...allah...allah...saya sebak sgt...dan sgt bersyukur...

Kami ni ada kenari je pun.

Jam dh kul 6.45pm.
Sok kedai tutup sbb hari ahad kan.

Suami saya gagah adjust seat kenari...nk sumbat mesin basuh manual tu.

Alhamdulillah...ngam2 masuk bonet kenari. Dgn kami 6beranak. Dgn kipas siling lg.

Allah bg rezeki kami xputus2 dlm pelbagai cara.

Antara sbb yg saya xjemu berniaga shaklee. Sbb ramai yg telah mengajar saya erti bersyukur. Cara utk dekatkn diri dgn Allah. Bagaimana sedekah itu tidak memiskinkan seseorg. Mengajar saya utk bersabar & sentiasa bermuhasabah serta tidak menunjuk3.

Mesin basuh saya tu manual. Jenama pun tak fames...hihihi...janji saya dh xperlu basuh kain baju guna mesin basuh cap siku. Lenguh siku...lenguh kepala lutut...

+++++++
+++++++

No comments: