Follower

Jom KLIK2

Jan 12, 2015

Sampin utk ank teruna

Assalamualaikum.
Masa ini je lah yg ada utk update cete.

Kisah sesi sklh 2015, majoriti pakaian sklh ank2 saya jahit sendiri.

Item terakhir yg sy jahit sblm mula sesi sklh td ialah sampin utk sklh KAFA.

Saya google tutorial membuat sampin. Mmg design asal spt sampin dijual dikedai. Syukur dpt siapkan. Wpun ada suara yg berckp, "bw je RM 10 ge kedai, dpt sehelai sampin". Oh mulut mu, sgt puaka. Bg sy yg sanggup ulang alik bljr di giat masa selama 6bln utk bljr menjahit, ia merupakan 1kepuasan bila dpt jahitkn sesuatu utk yg tersyg.

Siang td, ank teruna dh rasmi sampin hasil tutorial dr mr google.

Ms tgk ank teruna pakai sampin design skrg ni, tiba2 dtg idea. Terus sy ambik kain hijau baki sampin sblm ni, terus saya mula menjahit.

Maka terhasillah sampin upgrade. Upgrade kt mana tu?

1. Saya letak zip sorok dibhgn belahan hadapan.
2. Belahan hadapan tu saya sorok kedlm lipatan.
3. Letak 2unit snap button. Andai tgh thn ank teruna gemuk dibhgn perut, dia boleh guna button yg ke2.

InsyaAllah nnt saya akn bg tutorial sampin upgrade dr SeriJahitan.

»»»smile«««

No comments: