Follower

Jom KLIK2

Dec 24, 2014

Kursus Usahawan Anjuran Giat MARA

Alhamdulillah.
Khamis lepas, complete semua fesyen jahitan pakaian dpt sy siapkan.
Dan hari jumaat dpt saya submit pd cikgu utk penilaian markah.
Sbg pelengkap sijil yg saya ambil selama 6bln ini, kami wajib attend kursus usahawan selama 3hari.

Isnin bermula dgn pengalan visi, misi & matlamat produk yg bakal kami keluarkan. Kira sesi LDK (latihan dlm kumpulan).

Selasa pulak kaji selidik berkaitan ciri2 usahawan yg ada dlm diri kami.

Dan hari ini pembentangan plan pemasaran produk kami itu.

Bila melalui setiap langkah ini, tingat kisah 10thn lps. Flashback story la ni...dedulu saya seorg cikgu di akademi memasak & sy ngajar subjek asas perakaunan & rancangan perniagaan (RP). Ms tu usia pun muda. Tak pernah terfikir saya bakal jd usahawan.
Cewah, usahawan.
Bila situasi kita sbg student & mencuba simulasi perniagaan, rasanya ia takkan sama dgn realiti.

Hopefully, saya mampu utk jd usahawan muslimah yg dipermudahkan jln perniagaan & dikurniakan rezeki yg halal & diberkati.

Amin.

No comments: