Follower

Jom KLIK2

Jun 16, 2014

Semai biji benih dlm umah

skrg ni saya bljr tanam sayur.

sblm ni, arwah mak yg tlg tanam sayur sbb nk bg bby mkn fresh vege. bila mak dh xada, semua kena buat sendiri.

sblm ni suami semai benda, alhamdulillah dh besar tp belum berbuah.


yg tgh dok cambah ni mungkin sawi putih. saya lupa nak labelkan. se "batch
" dgn sawi ni, saya semai lavender & cili kering. 


halia, cekur, kunyit & pegaga...dh boleh ambil hasil.


dlm proses nk buat batas utk tanam jagung purple. musti ank2 suka tgk jagung pelik...


baru ni saya join contest teka pokok.
alhamdulillah saya menang dpt hadiah ank pokok lemon
& keratan pokok bunga ros putih, biji benih lavender, biji benih jintan putih dll....mmg byk akk ni bg. akk ni tinggal kt rwg & ada spa. akk ni sages, tanah yg tesco jual sgt elok utk tanaman.

xsabar nk tgu lavender tumbuh.
pasni nk cuba semai petunia.

2 comments:

Mel said...

assalam.

tahniah atas kemenangan..

tanam pokok ni time seronok bila dapat hasil.tapi sebelum nak dapat hasil tu, nak menyemai, nak membaja memang uji kesabaran. lagi2 kalau ada si ulat yang makan..kadang2 mau mati pokok tak sempat merasa hasil. mel pun sikit2 belajar menanam

Bada Ariff said...

tq mel ;-)

tul...bila tanam.xmenjadi....mula nk frust...huhu