Follower

Jom KLIK2

Jun 22, 2014

Kuih Samprit

samprit sgt sinonim dgn hari raya.
realitinya lg seminggu nk posa ye, bukan lg seminggu nk raya. hihi

saya ada buat FB page SeriLazzat utk kongsi resepi. asal saya rasa resepi tu best n senang saya nk buat, saya akan share kt page tu. saya xkan taip semula kerana itu hal tuan resepi tu.

berbalik pd samprit.
serius, bersemangat nk buat.
plan asal nk buat samprit susu coz hanya guna 3bahan shj.
tp bila dh siap adunan,
saya xreti guna acuan canggih utk samprit.
waduh! bagaimana bisa mensamprit kalau xde acuan.
tiba2 dpt idea (pernah baca kt 1blog) guna tutup botol susu.
jd saya buat samprit bentuk bolat.
hahaha.
bila mkn, rasa mcm kulit karipap yg dibakar.

saya mmg xperlu risau.
wpun rupanya lain dr samprit tp bau n rasa tetap sedap ditekak ank3.
samprit versi kulit karipap bakar telah habis ditelan oleh ank3 yg kelaparan slps tgk cete frozen.

sapa nk resepi samprit, ge tgk kt FB page : SeriLazzat.

tq

4 comments:

Mayang ABDUL RAZAK said...

wah kreatiffff sungguh...

Mel said...

semperit ni kalau buat hasilnya cair di mulut memang sedap.mel duk jengah2 fb tu, waa banyak juga resepi. Tq atas perkongsian

Bada Ariff said...

org malas mcm ni la mayang...hihi

Bada Ariff said...

kat page tu bada share resepi org lain...bada xpandai msk pun..hihi

tp samprit mmg sedapkan...yumyum