Follower

Jom KLIK2

May 15, 2014

Kuih Dangai

Kuih...kuih...kuih...
Bila nk mkn kuih zaman saya kecik, mesti tingat arwah mak.
mak selalu ajar saya msk kuih tp saya xambil pusing.
hingga mak ckp,"aku xde nnt, br hg tau. xdaq sapa nk ajaq hg!".
mcm marah tp sebenarnya mak nasihat sy.
pesanan ini mungkin arwah tok dh ckp pd mak sblm arwah tok meninggal.
dan sy skrg pun selalu ckp pd ank2, pesanan lebih kurang sama dgn pesanan arwah mak.

pjgn pulak intro kan.

jom jengah

Resepi Dangai

bahan-bahan:
kelapa parut
tepung pulut
garam sikit
gula biar berasa sedap

caranya:
gaul semua sekali.
mskkan dlm acuan.
tutup acuan dgn penutup atau tudung periuk.
bakar sehingga adunan nampak kuning2 emas.

sedap dimkn dgn kopi o

2 comments:

PetakBunga said...

sy nama kuih memang tak thu..tp rasa mcm pernh try..

oh nk ajak g blog..

Bada Ariff said...

hai petak bunga.
sihat ke..
folo saya yer ;-)
nk ge melawat awak sementara internet tgh sihat...
asik flu je...
hihi