Follower

Jom KLIK2

Mar 4, 2014

Dah rezeki kita, Alhamdulillah

#ESP harga promo. 017-6813489 (bada) utk dptkn harga promo!

Assalamualaikum.
tgk tajuk, hangpa dh leh agak kot?

cete pg td. dipendikkan cete ni sbb nk cepat. sms/wassup dok msk order #ESP...syukur.
ok...dlm kul 10.30 pg td, suami saya nk ke pekan behrang, nk byr bil air. ms ge dh nampak roti bergelempang sekali ngan tray dia. hgpa pernah tgk kot org angkt roti guna tray dr lori ke kedai? camtu lah apa yg suami sy nampak. dh byr bil dia pun blk umah la. otw blk dia tgk monyet dok kenduri roti tu. ikut cete my suami, ada 3tray yg mana 1tray boleh isi 25biji roti (ini saya agak je lah). pastu en suami bila nampak monyet kenduri & ada pakcik sorg lg pun dok kutip roti yg ala2 jatuh dgn sopan xde koyak rabak plastik & tray dia tu, dia pun berenti & kutip msk dlm tray. yg monyet bw lari msk hutan. pakcik tu pulak mskkn dlm tray juga tp tray yg lain. kan ada 3tray...hihi..

suami sy pun blk umah. utk info korang, suami sy naik moto & helmet yg xde span tu..ala2 org pakai ge kobon je. sy tgk lepak depan umah. sedikit menjerit. "yang, sejak bila jd bengali roti?" hahaha...can u olls image???

dia pun cete. jumpa roti ni tepi jln. sy ckp kt dia. pe cari blk lori roti tu. sian driver/penghantar roti tu. kalau dia mcm awak (suami saya), ada wife dlm pantang, ank kecik2 & sklh...musti ujung bln gaji kena potong sbb roti ilang.

suami sy terus start kete dgn niat nk cari lori tu la. kalau jumpa rezeki lori tu, kalau xjumpa mmg nk "faraid" kat jiran2. mmg rezeki...lalu roti segar & suami sy tanya, "sheikh, pinti lori terbuka ka?" dia jwb "yer bang. 3tray terkeluar". terus suami ajak dtg umah ambik roti dr 2tray yg suami saya kumpul. yg 1tray kt pakcik tu...xtahu la kami sbb suami xkenal pun pakcik tu. jd pulanglah blk roti potong plain tu. tp yg kata rezeki tu, mamat lori tu bg kami roti ni. siap ada inti lg. Alhamdulillah. lepas utk ank2 bw bekal ge sklh agama & asma hannan pun suka sampai angkat tgn nampak tiak...kihkihkih

4 comments:

Zuraida Rahim said...

Tahniah Bada.. tak semua orang akan buat macam tu..

Bada Ariff said...

xde apa la ida...

terdetik kt hati, jika kita di tempat drive lori tu...

lg pun bukan hak kita...itu cuba cari juga pemilik roti tu :-)

D_08 said...

Alhmdulilah... payah dah nak jumpe oghang macam mike yong......

Bada Ariff said...

dh ada niat nk mkn roti 0 cicah kopi 0 ptg tu tp..... xjd...mkn roti inti cicah nescafe