Follower

Jom KLIK2

Dec 29, 2013

Cara Pengambilan Nutriferon

NUTRIFERON - MENGUATKAN FUNGSI SISTEM IMUN

Kenali Sistem Imun Kita Sistem imun adalah seperti tentera badan kita, yang melawan jangkitan dan penyakit-penyakit yang mengancam kesihatan dan kecergasan badan. Tanpa pertahanan ini, virus, bakteria, parasit, toksin, dan lain-lain patogen berbahaya akan menyerang badan kita, menjadikan badan kita lemah dan sakit. Sistem imun adalah sangat kompleks dan canggih. Ia mengesan pelbagai jenis patogen berbahaya dan membezakannya daripada sel-sel dan tisu-tisu yang sihat. Badan kita ni dicipta dengan begitu canggih sekali. Bala tentera yang sangat kompleks gitu.

Bermula dari pertahanan pertama
– KULIT.
Tanpa lapisan perlindungan kulit, badan kita bukan je akan hancur, tetapi terdedah kepada toksin dan macam2 lagi. Kulit bukan je bertindak sebagai penghalang fizikal, tetapi juga menyediakan halangan kimia, kerana kulit ada keluarkan sebum anti bakteria. Ini dengan segera membunuh spora dan bakteria yang hinggap pada kulit. Hidung, mulut, dan mata semua tu adalah ‘jalan masuk’ kuman dalam badan kita, so ia juga menyediakan sistem pertahanan. 

Antara sistem pertahanan semulajadi badan: 

Hidung –
mukus hidung mengandungi enzim yang dikenali sebagai lysozyme yang memecahkan dinding sel bakteria. 

Mulut –
air liur mengandungi bahan anti bakteria. Secara ringkasnya, badan kita dijaga oleh SISTEM IMUNITI – menahan serangan kuman, bakteria, mikrob, parasit, patogen dan toksin! Sistem imun terdiri daripada thymus, limpa, sistem limfa, sumsum tulang, sel-sel darah putih, antibodi, dan hormon. Setiap komponen berfungsi dengan cara yang tersendiri untuk melawan penyakit dan jangkitan supaya kita sentiasa sihat. Sistem imun kita bekerja setiap hari, 24 jam tanpa henti… dan adakalanya ia breakdown.. apakah yang boleh menyebabkan sistem imun kita tergaggu? Biasa kan orang kata “Musim hujan panas sekarang ni ramai orang demam..” Ya, perubahan cuaca dan iklim boleh memberi kesan kepada sistem imun. Begitu juga dengan faktor psikologi seperti stress.. apa lagi kalau makan benda2 merapu. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang sistem imun dan kesannya pada badan, penyelidik Shaklee menjalankan kajian di Jabatan Mikrobiologi dan Imunologi, Weil Medical College, di Cornell University of Pediatrics. Kajian ini mempunyai dua matlamat. Yang pertama adalah untuk membangun dan mengesahkan cara baru untuk meneroka biologi virus dan fungsi imun dalam paru-paru manusia. Matlamat kedua adalah untuk menilai kesan campuran botani yang unik terhadap sistem imun. Hasilnya mendapati campuran botani terpilih meningkatkan interferon dalam tubuh untuk melawan penyakit tatkala tubuh kita sedang lemah. Maka lahirlah Nutriferon.

NUTRIFERON vs PANADOLNutriferon - Pelengkap Hari Anda

Apa yang menarik tentang Nutriferon berbanding Panadol?
Jom kita kita kenal secara ringkas apa itu Nutriferon? 
Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan di paten oleh Shaklee di mana ianya tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya merupakan penemuan terhebat dalam bidang Immunologi. Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima. Bertindak sebagai interferon.Ianya adalah lebih daripada 40 tahun penyelidikan. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain. Nutriferon mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee. 

Panadol pula adalah sejenis "painkiller", semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun .Pharmacokinetik adalah ilmu apa dadah buat dalam badan kita.

Melalui pengetahuan ini, sesuatu ubat dibentuk dengan jumlah dos tertentu, diambil mengikut frekuensi tertentu dan jumlah tertentu. Dalam kes panadol ni, kita tahu lepas kita makan dalam 10-60 min penyerapan berlaku dalam perut. Separuh hayat 1-3 jam. Ni macam kita makan 1000mg (2 biji) dan kita anggap dia serap semua (sebenarnya <5 0.="0." 250mg="250mg" 3="3" 500mg="500mg" 8="8" badan="badan" begitu="begitu" dah="dah" dan="dan" dibuang="dibuang" dlm="dlm" dose="dose" jam="jam" jugak="jugak" kalau="kalau" kali="kali" kesan.="kesan." lagi="lagi" lepas="lepas" nbsp="nbsp" ni="ni" panadol="panadol" rendah="rendah" sampai="sampai" sebab="sebab" sehari="sehari" selalunya="selalunya" seterusnya="seterusnya" setiap="setiap" sgt="sgt" shj="shj" span="span" takde="takde" tinggal="tinggal">Utk kesan berterusan kita kena makan ikut frekuensi ni. Tp bila sakit dah hilang berhenti la (di nasihatkan bila perlu). Tak nampak kat mana yg boleh simpan sampai 5 tahun. Yg tersimpan hanya berlaku dlm kes overdose, bilamana bahan terbuang ubat tak dapat dibuang semua oleh hati. Jadi secara langsung tiada kaitan dgn ginjal kerana penyingkiran utama melalui hati. Ianya seolah-olah anda menaburkan baja racun ke dalam diri anda.Berbanding Nutriferon yang hanya cara pengambilannya 1 peket sehari atau sewaktu influenza dan kanser 2-3 peket sehari. Ianya bukan ubat, tapi Interferon semulajadi yang menggunakan 4 ekstrak tumbuhan.

Maka, apakah pilihan anda? Tinggalkanlah zaman anda bersama Panadol, pilihlah Nutriferon Shaklee.

Cara pengambilan Nutriferon:
Satu minggu sekali sahaja untuk mereka yang sihat,
ATAU,
Satu paket sehari (atau, jika perlu),di minum bersama air.

Sila minum secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan.

Hubungi:-
Badariah Binti Umar
017-6813489
SID 1068887

untuk dptkn khidmat nasihat PERCUMA

No comments: