Follower

Jom KLIK2

Aug 27, 2013

Raya yg menjimatkn

masih di bulan syawal jd sy nk cete kes jimat. alhamdulillah, ry thn ni sy dpt bantu suami jimat RM utk beli bj kurung & bj melayu. ritu kan kita ry hari khamis. pd ahad minggu akhir posa, baru lah sy ke kamdar ipoh utk beli kain ela utk buat bj ry ank2. thn ni sy xde xcited nk beraya(ari ni genap 3bln arwah mak meninggalkn kami). masuk je kamdar, ank dara pilih kain sendiri. kami beli kain ikut warna yg tarik perhatian je masa tu. pilih punya pilih, maka jd kaler merah. kebetulan bj melayu suami (ry 3-4thn lepas) masih elok & warna merah, sudah jimat disitu. sy ambik 5m utk plain kaler & bercorak 1m. jumlah rm37(kalau xsilap).blk umah, terus potong & jahit. tudung yg ank dara pakai pun sy jait sendiri. alhamdulillah, rasa seronok sgt bila ank2 beraya dgn bj yg sy jait sendiri. skrg ni byk dpt upah dr kwn2 yg nk "oter" kain bj. smlm tlg "oter" bj jiran. dan smlm sy berkenalan dgn seorg kwn yg baru yg juga minat dlm bidang jahitan. errmmm...pasni semua benda ktorg jait sendiri...hihi
#en suami masih membodek sy utk jahit sarung sofa yg baru....huhu...

2 comments:

NinaAz said...

Wahhh. Ok la sis. Boleh jahit sendiri. Hehe

Bada Ariff said...

seronok rupenya, bila tgk anak2 dpt pakai bj yg kita jahit. :p