Follower

Jom KLIK2

Apr 20, 2013

Daku menyepi kerana ...

assalamualaikum.
tajuk yg sesuai utk diriku ini. menyepi dgn perkara2 yg sewaktu dgnnya. alhamdulillah, aku dh pindah blk ke mahligai kami di tmn seri gesir, kuala kubu bharu. syukur juga dgn pembesaran di bhgn dapur yg superb "abis tanah" blkg kami laki bini santak buat dapur & ruang tv. korek abis saki baki duit yg ada. +-rm 17k utk saiz 18"x30". posa soping raya utk thn ni. duit simpan dh abis . sobsob. nk kena kumpul utk sesi awning keliling umah.
ank3 semakin bijak & nakal. pas pindah umah lama, iman msk spital sbb demam yg kebah xkebah. rintitan bab spital, klinik desa take serius isu iman. skrg prob yg xberap prob coz iman dh 17bln tp xboleh bercakap byk perkataan. samping tu gg iman masuk kategori gg mudah reput. skrg ni iman kena posa minuman manis & aku kena byk ambik kalsium. dikhuatiri kalsium diriku xcukup & xdpt supply cuukup utk iman.
ilham pulak, tunjuk skill dlm mewarna. leh kata setiap contest yg dia msk, isnyaAllah akn menjd juara. dr segi kerja kraf di sklh, hasil kerja dia selalunya xboleh dibw blk coz cikgu gantung dlm kelas. sian tgk dia, monyok je bila blk sklh xdpt bw hasil kraf sendiri. udah aku pulak kena buat kt umah sekali lg. utk ejaan, kiraan, mengaji...nampak peningkatan. harapan semua mak ayah agak ank cemerlang di dunia & akhirat.
akmal pulak, berdesup dr segi pembelajaran tp dr segi pergaulan ...errmmm...tak pandai sgt. tahap org campak pasir pun leh tgu lg...gggrrr. tak pe la nak, kita bljar nnt. dah pandai tlg jaga iman. aku pun xde penat sgt.
aku??? mcm biasa.... makin tembam. nak pulak jiran kiri kanan rajin msk. aduh, takut pd diri yg xleh kawal nafsu mkn. roh jahitan br dtg. aku baru "cipta" pad sleeve utk golongan wanita. detail leh ke http://koleksiindah81.blogspot.com ataupun fesbok Kiosk Makcik Bada.
suamiku....mcm tu juga. xde cete menarik melainkn aku suka "pau" rm dia. kihkih....
ni la "wood stamp" Kiosk Makcik Bada.

4 comments:

NinaAz said...

Habislahhh kakkkk. Acanerrr tu mkin tembammmm. Hihihihi.

bada said...

tu la...nak kurus kena ada bby...alamak...hihi haha...

Zuraida Rahim said...

Lama tak dengar update dari Cik Bada ni..

bada said...

tu la ida..skrg aku dh pindah umah..line tenet very the limited coz streamyx xsampai area umah aku. tp ni akujanji slgor kata nk bg wifi free, nk kena tuntut..hihi