Follower

Jom KLIK2

Jul 19, 2012

Hari Ini

hari ni 19 July 2012 bersamaan 29 Syaaban merupakan tarikh melihat anak bulan Ramadan thn ini. kita dijangka berpuasa pada hari Sabtu, 21 July 2012.


Dah buat persediaan berpuasa thn ni???



Thn ni makcik kena bersedia utk mengajar akmal & ilhaam berpuasa. sblm ni dh ajar, posa makan aje. minum tetap minum. 1/2 day je dpt utk tak minum & tak makan. thn ni juga cabaran bersahur sbb iman skrg mempunyai telinga lintah.pinggan berlaga ngan sink pun dia leh jaga. pesen jaga terus bangun duduk. tu baik sikit la coz duduk, kdg2 bgn duduk & merangkak kuar dr kelambu. skrg pandai angkat kelambu utk lepaskan diri dr kurungan kelambu tersebut. wah, update cete kelambu lak. zone umah makcik, sebaiknye kena tido pakai kelambu. depan umah ni je ada kes denggi. tatut tau!!! ok, cabaran lg....errrmmm sepanjang 30hari berpuasa & bersahur makcik kena masak, huhuhuwaaaa. udah dok umah, takkan nk ge 'tunjuk' kat bazar ramadan.kena buat jadual masak ni. rasanya thn ni macam ada delivery kt jejiran, mudahan termakbul niat nk bersedekah kt jejiran ter tak de tangga...psstt...jejiran makcik aka adik makcik sambut ramadan & raya ngan umah baru...klas kau jah!!..


wokey la, ini je yg sempat makcik kabarkan dr lorong 15, tmn seri behrang :)




No comments: