Follower

Jom KLIK2

Jun 11, 2012

Blas DENDAM !!!

Assalamualaikum.
camno anak2 yg mula kembali ke sklh???
anak2 makcik, bebiasa je. semangat + windu kt cikgu...hihi...kelakar je


*******************************************


Makcik Bada baru dpt bersiaran ni.peram mcm2 cete sepanjang off9 kt kg. ni lak, dok tersadai 3bakul besar tepi pintu dgn 6x madam washing mesin berputar nk siapkan sesi mendobi kain baju 3hari tak berbasuh. visit perak la sgt. padahal hari2 dok kt bumi perak ni. malas lak memalam nk sidai kain tp kalau xsidai nnt berbau masyam la bebaju, sesuar, kekain tu.

stended makcik yg dh xkeje selama 9bln ni, bila cuti sekolah mula, makcik le paling seronok sbb dpt blk kg n duduk sana sehingga abis cuti sekolah. kepulangan kali ni amat bermakna sbb makcik dpt jaga mak makcik yg tak berapa sihat tu.sakit org tua yg masa muda2 keje bendang. fefaham le sesapa yg ada mak bapak yg keje bendang ni. dok 'main' keleboq masa tanam tuai padi jd bila usia lebih 1/2 abad, kaki dh xkuat mcm dulu. nk angkut mak dok sekali, tak nak nye dia. makcik pun faham, apa2 pun kita selesa ngan umah kita sendiri. tetua nnt pun taknak makcik dok ngan anak2. segan kt menantu. ahaks, verangan! ...insyallah. syukur kpd Allah SWT kerana beri peluang pd makcik utk menjaga mak tersyg. kot makcik masih makan gaji bute, tak dpt makcik nk cuti lelama mcm skrg. ada hikmahnye disebalik makcik resign ritu.



# n3 sabtu mlm ahad ni. dok elok nk tekan butang 'publish', petir berdentum dgn kuatnya. makcik takut lor. kesan petir tersebut, antena astro makcik KO. nk OK kena call technician astro ..sobsob...melayang lg pitis pokcik mu pas berjimba dipulau ngan pckg 3D2N.



2 comments:

Aju Mohit said...

alahai sianny asteruk kene sambar pulak, klu ujan siaran ok takpe jugak kan bada

bada said...

tu la aju..dok sini baru masuk 3thn, 2x kena sambar petir..