Follower

Jom KLIK2

May 15, 2012

Hasil 'keras' tangan - Crochet

Smlm, mcm jam skrg ni saya 'lari' guna kete ge pekan tg mlm utk ambik stok cosway & ke kedai brg jahitan utk beli kain keras bergam utk buat tudung. mcm biasa la, kena angkut semua ahli keluarga coz xde sapa nk jaga kalau tinggalkan kt umah. memula ge kedai brg jahitan. masuk kedai terus sambaq brg yg diingini. kali ni saya target utk kategori paling keras, keras mcm koler baju kemeja tu kan. pastu minah kedai tu ckp, "kak, ni la paling keras". ok je la, sementara q nk bayar, mata saya melilau 1kedai tu. baru perasan, kedai dia lg complete dr maidin rawang, hihi...tetiba mata terpaut pada sebunjut pin yg org guna utk buat kerongsang. maka, tetiba dpt idea...'ting'..kuar gambo mentol...wakaka




"buah tgn" crochet yg cecomel je kan...jd saya terfikir utk letak pin & boleh dijadikan kerongsang utk anak2 kita. kalau mak2 nk gayakan ke opis pun boleh, tempek je sblh tudung. saya lupa nk snap gambo ank dara saya ge sekolah, pakai tudung saya buat serta bunga kait yg diletakkan disblh kanan kepala dia. cikgu dia kata, leh pakai ge sekolah. bila bertudung camna nk gayakan aksesori rambut kan, jd kita gayakan dgn tudung. zaman skrg ni, tudung bukan halangan utk bergaya, ececeh...






bunga 2kuntum dgn daun selai, love kecil2, reben & rama2 comel


sempat lg utk promosi raya nnt. jd omak2 bapak2 yg ada anak dara...tgu kemunculan produk baru dr saya. hihi...kalau sempai mengait le...




sambung blk kes kain keras bergam utk tudung yg saya beli tu, sampai je umah saya compare yg kain yg ada kt umah, rupenye sama. hantu cina betui la. saya nk bikin tudung cth utk raya nnt ni. kena roger kekanda suami juga la, minta tlg dia belikan...huhuhu 



ni la akibat masa belajar ritu terlupa nk tanya habis-habisan kt cikgu.  haih!!!!!

No comments: