Follower

Jom KLIK2

May 19, 2012

Cara menghilangkan kotoran pd kemeja/baju

Pagi sabtu yg indah coz cuaca santik di behrang. saya mendobi kaw2 hari ni. wpun saya memenggang title surirumah sepanjang masa tp saya tidak mengamalkan mendobi pakaian setiap hari. ini prisnip yg saya sendiri wujudkan, hihi. kaedahnya, wa malas loh...kalau hari2 mendobi, ptg kering, mlm nk kena lipat. rutin mcm tu setiap hari, leh lari timing utk BW kan. kalau 2-3-4 hari sekali kita mendobi, sekali lipat..jd masa BW pun byk...ngeh3x. lg 1, memaksimumkan pengunaan ruang mesin basuh tu, serta leh menjimatkan air & letrik. 


dh lari dr tajuk nampaknya. okey, mai kita kongsi pasal tajuk n3 ni. saya ni bukan ibu yg rajin sgt. bila ada kotoran kt koler baju sekolah anak, ataupun air milo tertumpah pd baju putih...malas sungguh nk memberus. pastu kalau daki kt koler tu, takkan nk di'clorox' setiap kali mencuci, makin nipis la kain baju tu kan. jd dipendekkan cete, sejam sebelum masukan baju ke dlm mesin, sila sental/gosok sabun mandi pada tempat kotoran. pastu baru masukkan & dicuci seperti biasa. hasilnye, tidak mengewakan.



ayat mcm +- boleh faham kot. kalau xfaham, buat2 faham :)




*sental sabun mandi ni leh diaplikasi pd poket suar suami anda juga ye. agak2 malas nk memberus, korang sental je ngan sabun mandi tu. so pasni kena ada sabun mandi yg ketul pulak :)

4 comments:

AishahAzli said...

yang nak sental tu malas

Aju Mohit said...

Owh mcm tu ke? Mmg baju skola tu sasaran utama huhuhu

bada said...

aishah...sental ala2 sapu losyen gitew..hihi...

bada said...

ha'ah aju..dr zaman guna sabun basuh cap kapak, ini la sistem mencuci aku...hihi...