Follower

Jom KLIK2

Apr 6, 2012

Sayur Kucai


Sejak ank pertama lg, saya amalkan sayur kucai utk milk boster saya la. namun 1st n 2nd bby tidak berjaya kerana saangat 'zero' dgn pengetahuan penyusuan susu ibu (SI). jd utk 3rd bby ni, mmg tanam dlm jiwa raga nk full bf selagi mampu. berenti keje pun saya sanggup, insyaAllah rezeki kerja tu ada dimana2 kalau kita usahakan. 

berbalik kpd sayur kucai ni. selalunya kekanda epin akan beli dipasar basah tg mlm sbb kucai dia gomok2 & segar bugar serta murah2 bila dibandingkan ngan membeli dibehrang. persoalan, kenapa ko tak tanam??? belum sampai sejuta kali saya tanam, semuanya mampus tanak idup. frust tu ada la, sampai tahap suh mak kt smgol tanamkan dlm pasu & saya bw blk bela je tapi itu pun tanak idup. 


Langkah mudah, beli aje lah. pot baru utk beli kucai adalah tesco bkt beruntung. hamboi, jauh ko ge beli sayur? kekanda epin otw blk dr perodua, leh singgah. tak kuasa ge tesco semata2 nk beli kucai, hihi.



tgk kucai tu. bykkan? kalau camninye byk, harga dlm RM1.25 je. itu yg mak suka. jd skrg ni, goreng ikan pun saya campak kucai. anak2 n laki tanak makan kucai tu, saya sebat. buat jemput2 kucai, sup kucai. kalau resepi nasi kucai ada, mau hari2 saya masak....hahaha

2 comments:

kakngah said...

dari dlm pntang puas aku mkn kucai pak dakEpal jamu. lagi 2, pak dakEpal ckp, kucai bgs utk otak baby.

bada said...

iye ke...hihi...padan la si iman skrg byk akai...