Follower

Jom KLIK2

Apr 4, 2012

Biskut Oat

Dah lama nk buat biskut. oat ni saya beli kengkunun nk bykkan susu(kes try test). makan 2x, tekak tak leh terima jadi dpt idea bikin biskutlah. anak2 pun leh makan. lunch td saya buat, akmal & ilhaam tlg jagakan iman. alhamdulillah, 2jam je dh siap biskut oat. Jom, layan resepinye pulak :)

*tak kuasa nk buat paten santik2, ahaks




Biskut Oat

bahan-bahan:
200gram oat-dikisar
100gram gula-halus
200gram tepung-diayak
150gram minyak sapi-dicairkan
secubit garam

cara membuatnye:
campur semua bahan.
uli jd doh.
bentuk ikut suka hati.
bakar pun ikut suka hati :)
*saya bakar 180calcius sehingga kuar bau minyak sapi & cek bhgn bawah biskut kaler coklet  gelap mcm dlm gambar tu. kira dh masak & boleh dimakan.




SELAMAT MENCUBA 

6 comments:

*azni* said...

macam senang je nak buat ni..boleh cuba ni :)

kakngah said...

ujung bln ni punyer dating buat kan aku eh...

Norzie hany said...

Nampak mcm sedap aje...nanti blh la try resepi ni.

bada said...

azni..senang ooo..hihihi...

bada said...

lin@kakngah, hg jgn minta yg bukan2...selalunya pas dating ngan hg baru aku rajin masak...hahaha

bada said...

norzie..sila cuba, InsyaAllah menjadi...:)