Follower

Jom KLIK2

Apr 19, 2012

Antara amalan yg boleh kita laksanakan - Insyallah

Saya dpt dr eryn in d'blog.


"eryn, aku share kt sini ye"


Setiap malam apabila anak tidur hendaklah kita wiridkan Ya Latif ke ubun.ubun kepalanya sebanyak yang mungkin atau 100 kali ♥

Membaca surah al-fatihah 1 kali, alam nasyrah 1 kali dan berbisiklah ditelinga anak dengan lembut dan perlahan.lahan ketika dia sedang tidur dengan menyeru nama penuhnya ♥

Bisikan tersebut hendaklah berupa nasihat, pujian dan perasaan kasih sayang kerana sesungguhnya percakapan kita kepada anak yangs edang tidur itu sangatlah berkesan kepada jiwa dan rohnya ♥

Ayah dan ibu hendaklah selalu menyapu air lebihan wuduk yang ada pada kita misalnya air yang masih basah di tangan ke muka dan ubun.ubun anak ♥


Wallahualam...



**teringat masa jd ep mom dulu, hari2 saya berdoa kpd Nya & bisik kt tinger iman, harap dia nk direct bf. alhamdulillah, Allah Maha Mendengar...akhirnya iman direct bf sampai skrg...

2 comments:

Zuraida Rahim said...

Selalu nak praktikkan tapi selalu x berjaya sbb biasanya aku tidur dulu dari bebudak ni...

bada said...

sblm ada iman, aku pun tido awal dr depa...tp sejak ada iman, pas dia tido leh la aku baca sesikit apa yg aku tau & masa dia tido juga utk aku buat keje2 peribadi..cewah..peribadi la sgt...hahaha