Follower

Jom KLIK2

Dec 29, 2011

Ikan Kembung Belimbing Besi




2 ekor ikan kembung
santan
belimbing besi
serai
garam
ari

Masukkan ikan, belimbing besi, garam & serai. Rebus bersama sedikit air. Masukkan santan, kacau dgn api perlahan. tunggu sehingga mendidih. sedia utk dimakan.



belimbing besi dr smgoi :)tanam sendiri x idup, byk yg idup kt pasar je. saya mmg suka masak yg simple2 sbb ank bongsu saya suka berkepit ngan saya takkan nk bawa dia masuk dapur..hihi

6 comments:

mama fieza said...

sedap je nampak.. hehe.. tak pe, anak kecik, mmg berkepit le jawabnya.. samalah.. huhu.. yg simple itu best

adyna said...

wah sedap nyer tgk masak lemak belimbing nie..masa kat umah lama ada la mak tanam..memang sedap..tapi belimbing ni susah nak cari dah sekarang kan :)

bada said...

mama fieza..bby yg bf ni mmg suka berkepit kan? saya ada 3 ank tp yg 2 sblm ni FM, idak kepit2 mcm yg bongsu ni...huhu

bada said...

adyna...saya blk kg baru dpt belimbing ni...kat pasar tani mungkin ada...

kena tanam pokok belimbing le nampak gaya nye...hihi

kakngah said...

aku msk gulai ikan tak buh serai. aroma serai tu potong rasa ikan. gulai ayam & dgg baru buh serai.
harini gulai ikan cencaru ngan peria. peria milk booster.

bada said...

oo..leh potong bau ye?? dr kecik tgk mak aku masak mcm tu, hihi


gulai cencaru tak layan kt umah pink ni, huhu..


peria pahit ma! aku skrg layan kucai atau sawi. hari2 kena ada sayuran hijau... :)