Follower

Jom KLIK2

Oct 24, 2011

Status Ku Berubah

aha..status penyusuan saya
kealpaan saya hendak menghilangkan penyakit kuning pd iman
telah membantukan proses penyusuan
bukan saya stop
tp dek kerana memperkenalkan 'puting palsu' terlalu awal
maka dak Iman menjd salah seorg bby yg confius
dia telah memilih 'puting palsu', kaedahnya sentil kt mulut susu ngalir
jd saya kena la pum & susu itu dimasukkan ke dlm botol
skrg ni saya kena bersabar diatas kesilapan saya
sbb bila diajar direct, Iman akan meranung dinasour
TAPI
saya amat berharap agar dak Iman akan kembali ke pangkal jln, hihi
kerana ada rakan seangkatan prob mcm saya ni
bby mereka kembali direct bf setelah berusia 3bln
agaknya masuk tu bby2 ni dh pandai fikir kot
"Ya Allah, mudahkanlah niat & usaha hambaMu ini"
jadual harian pun pack, tak kira siang atau mlm
time tido, dak iman nk berkepit celah ketiak *posisi mcm bby menyusu direct*
TAPI
tak pe, saya terima kesilapan & dugaan ini dgn sabar
sbb mmg sejak disahkan hamil
saya berniat ingin menyusukan 3rd bby ngan susu sendiri
serta ingin menjaganya sendiri *berenti pun wa sanggup*
ALHAMDULILLAH
niat saya ini diizinkan oleh suami


note
tak sabar nk masuk opis baru & bakal menerima 'bby' baru yg ada 4tayar :)

2 comments:

ajumohit said...

bestnya kan dpt susukan baby fully, aku dulu setahun 3 bulan fullf BF, cayalah bada

ARIFFDA said...

ha'ah aju...jeles tgk rakan2 lain nyusu..1st & 2nd bby, mmg bute pasal bf..terasa rugi sgt2...sian anak2 aku..huhu..itu yg berazam, wpun penat tak hingat sbb kena pum dulu kan...

tahniah juga utk hg...berjaya sampai 1thn++ ... hebat.. :)